RSS

You can replace this text by going to "Layout" and then "Page Elements" section. Edit " About "

Tökölj csak!

Itt van az ősz, itt van újra….Gondoljunk az őszre! Megvan? Melyik zöldség jut először eszedbe róla! IGEN! A tök! Mi más. Ráadásul a sütőtök, az édes, zamatos, sárga sütőtök. Már összefut a számban a nyál, ha belegondolok is. Tavaly kint voltunk a sütőtök fesztiválon, amit ez idáig Nagydoboson rendeztek meg. Idán bár nem volt, de mivel a gyerek is szereti, én is szeretem és a feleségem is, hát felkerekedtem és befektettem egy fej tökre. Bár számtalan gondolat kering a fejemben, azt hiszem, a vége feléből tökleves lesz, a másik feléből pedig sült tök.

Bár a sütőtök levest nem próbáltam még, de sárgadinnye krémlevest igen, s bár az a dinnye állaga miatt elég rosszra sikerült (finom volt de rendkívül rusnya, kislibazöld színű), bízom benne, hogy a szép sárga tökből sikerül valami finomat és szépet is varázsolni. Mert ugyebár, nem mindegy, mit eszünk! Néha nem elég az íz.

Sütőtök (krém) leves

Hozzávalók:

1 sütőtök
2 dl tejszín
1-2 ek liszt
1 csipet só
2-3 szegfűszeg
1 kevés fahéj
cukor

A tököt apró kockára vágom, kevés vízben megpárolom, majd az egyik felét kiveszem, a tejszínhez öntöm a lisztet és alaposan elkeverem, majd a másik felét felöntöm a lisztes tejszínnel, hozzáteszem a tetszés szerinti cukrot és sót, majd botmixerrel, vagy turmixgéppel pürésítem és annyi vízzel engedem fel, hogy krémes sűrűségű leves állagot kapjak. Ha kész, visszateszem bele a tök másik felét, hozzáteszem a szegfűszeget, fahéjat és felrottyantom. Hidegen is, melegem is finom.

Létezik egy B verziója is. Ugyanígy felaprítom a tököt, egy fej hagymán mepirítom, felöntöm vízzel és zöldségleves kockával (én Maggi erőleves kockát használok), majd puhára főzöm. Aztán újra a felezős eljárás és mixelés, majd a tök vissza. Kicsit más. Ez sós, az pedig édes, fogyassza mindenki belátása és nyalánksága szerint!

A sütőtököt sütőben elkészíteni nagyon egyszerű. Én alufóliába csomagolom, előtte picikét sózom, majd berakom előmelegített sütőbe. A végén, ha a tököt már sercegni hallom, leveszem a fóliát és kicsit megpirítom. Finom, édes, pépes, isteni! De a tök mellett ezt meg lehet tenni répával, burgonyával, céklával, bármivel.

Jó étvágyat!

Ne feledjétek, a héten beszámolok a névnapi laktovega csemegékről! J

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése